Real time web analytics, Heat map tracking

 

Vorig jaar (2009) hebben de leerlingen van Jenaplan basisschool De Overkant in IJsselstein een schoenendozen inzameling gehouden. De ingepakte dozen gingen vol met speeltjes en knutselspullen naar Sovata. Daar werden ze door Katalin naar School nr. 1 gebracht om verdeeld te worden onder de leerlingen. “Het was een fantastische dag”, schreef Katalin Kiraly

overkant10 (5)

De kinderen waren erg verbaasd om de cadeaus te krijgen. Vooral toen ze hoorden dat ze de dozen van kinderen van een andere school kregen. Toen we de grote doos uitpakten zagen we allemaal kleine ingepakte doosjes. Enkele doosjes waren duidelijk door meisjes ingepakt, maar allemaal zagen ze er erg mooi uit. De dozen werden onder de meisjes en de jongens verdeeld en mochten toen opengemaakt worden”, aldus Katalin.
“Dit was de mooiste dag van dit schooljaar”, zei David. “Geweldig dat kinderen uit Nederland deze cadeaus hebben gemaakt. Ik wil ze heel erg bedanken.” Julia heeft als dank een tekening gemaakt. “Ik denk dat de kinderen uit Nederland onze vriendjes willen zijn. Ik wil ook hun vriend zijn en ik maak een tekening voor iemand uit die klas.” Katalin schreef dat de cadeaus goed te gebruiken zijn. “De meeste spullen kunnen dagelijks gebruikt worden en met de overige spullen kunnen ze spelen. Iedereen liet aan elkaar ook zien wat ze gekregen hadden.” Arpad was erg blij met zijn voetbalspel. “Ik was erg blij toen ik het cadeau uitpakte. Hierin zat een ontzettend mooi voetbalspel.

Het was mijn droom om dit spel te krijgen en nu is het van mij. Wow.” Sara was erg verbaasd over het cadeau. “Ik kreeg een pakketje van een kind uit Nederland. Het was de mooiste dag, want we mochten spelen en normaal spelen we nooit in de klas.”

Katalin dankt iedereen enorm voor de cadeaus en de klas wil heel graag in contact blijven. Er zijn tekeningen gemaakt en deze zullen weer naar Nederland gaan om uit te delen aan de kinderen die de cadeaus hebben gemaakt.

overkant10 (1) overkant10 (2)
overkant10 (3)  overkant10 (4)