Met onderstaande beelden krijgt u een globaal overzicht van de logistieke operatie rond het hulgoederen transport.
1. Het begint met het uitdelen van de lege dozen in het najaar. De inschrijving voor deelname sluit eind september.
2. Enkele weken later worden de gevulde dozen ingeleverd.
De dozen zijn dan voorzien van een codenummer. Daarop is de hele logistieke operatie gebaseerd. Dit doosnummer is gekoppeld aan het tijdstip waarop de dozen worden opgehaald kunnen worden. En daarmee dus ook op welke volgorde de dozen moeten worden ingeladen.
Naast de pakketten voor de families gaat er nog veel meer mee, zoals fietsen, kinderwagens, rollators en af en toe een scootmobiel.
Ook voor scholen, een kinderdagverblijf, het lokale ziekenhuis en Charitas ( de welzijns organisatie) allerlei medisch materiaal.
En niet te vergeten materiaal voor ons eigen Tinkerbell; schoolspullen, printpapier, en indien nodig inrichtingsmateriaal. En natuurlijk de pakketten voor de bewoners van Tinkerbell
3. Een week voor het vertrek van de vrachtwagens gaat een groep vrijwilligers alle famlies langs die pakketten krijgen. Zij krijgen een uitnodiging om op een bepaalde tijd bij de uitgifte te zijn om hun pakketten in ontvangst te nemen.
4. En dan komt de grote dag dat de pakketten worden uitgedeeld. Al ruim voor de aangegeven tijd staan mensen te wachten op het moment dat zij de pakketten ontvangen. En met stralende gezichten lopen ze met hun pakketten naar fiets, karretje, auto, taxi of paard en wagen om thuis te genieten van de verrassingen uit Nederland.
Ook interesse om een Roemeens gezin wat extra's te geven in de donkere dagen voor Kerstmis? Doe mee en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.