Real time web analytics, Heat map tracking

Na een aantal dagen wordt het toch steeds duidelijker voor de kinderen. Dit is serieus. Niet knuffelen, geen potje voetbal met vrienden, niet kunnen afspreken met vriendinnen, geen pakketten uit Nederland en geen school. Dat laatste vond in eerste instantie overigens niet iedereen persé vervelend. Best lekker om een paar dagen niet naar school te hoeven en gezellig in en om het huis te helpen. Maar toen Eva, onze lerares en de ouders alle voorbereidingen hadden getroffen om de taak van school over te nemen, begonnen de echte Corona kriebels op te komen bij de kinderen. Vooral het schakelen tussen een vaste structuur en het ineens op losse schroeven staan van alles werd als spannend ervaren. Online les? Hoe dan, we hebben niet genoeg computers. Worden onze ouders onze nieuwe leerkrachten? Kunnen zij dat wel? Voor hoe lang? De veranderingen hadden veel impact op de kinderen.

TB covid 2020Op het moment van dit schrijven mogen de kinderen helaas wederom niet naar school en dus hebben de ouders en Eva de draad weer opgepakt en krijgen de kinderen volgens een strikt schema les en begeleiding. De kinderen proberen zich zo goed en kwaad als het gaat zich in te zetten voor weer een dag online les. De impact is dit keer iets minder groot, maar niemand staat te springen. Het is niet te voorkomen dat de kinderen een (kleine) achterstand hebben opgelopen, een aantal van hen baalt hier flink van en het lukt dan ook niet altijd om positief te blijven. De kinderen missen ontmoetingen met vrienden en vriendinnen en wie had ooit gedacht dat zij allen volmondig zouden zeggen “wij willen weer naar school”. Zo zien we maar weer… elk nadeel heeft zijn voordeel.